Tuesday 19 July 2016

Kebaikkan Detok Diets Jamu Nenek



❤️BERDETOK BANTU PENINGKATAN PENYERAPAN VITAMIN ❤️
.
Tujuan kita makan vitamin atau supplement adalah supaya kita dapat nutrisi yang diperlukan badan dengan secukupnya kerana kita tak mampu nak sediakan makanan harian yang cukup mengikut piramid makanan. Betul tak? 


Ada beberapa jenis orang yang saya akan galakkan buat detox, contohnya:
✔️Mereka yang baru nak ambil suplemen
✔️Orang yang dah ambil suplemen tapi mendakwa tak berkesan
✔️Mereka yang ingin menjalani program weight management
✔️Mereka yang mempunyai jerawat yang banyak atau selalu berjerawat
❗️Detox adalah proses membersihkan organ dalaman dari toksik dan sistem tubuh bagi membantu penyerapan vitamin ke dalam organ dengan lebih optimum. Contohnya jika usus mengalami masalah, kemungkinan besar vitamin tidak dapat diserap dengan sempurna. Jadi memang rugi je beli suplemen tapi tidak dapat diserap dengan baik.

.
JADI BERDETOK LAH !!
Sia-sia lah kalau makan vitamin tapi tidak diserap sepenuhnya nutrisi dari vitamin tersebut..akibatnya, kita mungkin salahkan vitamin sebab tidak memberi kesan kepada kita.HAHAHA RAMAI YG SALAHKAN SUPPLEMENT SEBAB TAK BERKESAN PADAHAL KENA BERDETOK TERLEBIH DAHULU..


.
penting kita tahu bahawa untuk badan menyerap nutrien dengan maximum, sistem pencernaan kita mesti dalam keadaan sihat iaitu tidak banyak toksik. Sebab apa? Sebab nutrien tadi akan diserap terlebih dahulu oleh sistem pencernaan sebelum masuk ke dalam salur darah dan seterusnya diserap oleh sel-sel badan.


‪#‎jamudetoksdiet‬ Rm25(50biji) 100% vegeterian🤗🇲🇾
💋

No comments:

Post a Comment