Wednesday 6 July 2011

Yang Lama tetap dikenang


CAD 3344 

Orang kata barang yang yang lepas jangan dikenang...aku rasa senario ni kadang kadang kita tak leh nk guna pakai gak.. Bagi aku la tak der yang lama mana akan datangnya perkataan berlawanan untuk yg baru...hehe merapu jerk lebih ni.....

Apa yang aku nk huraikan tentang tajuk di atas cuma ada sikit jerk yang terkena rasanya la.... cite ni tak la menarik ngat tapi bagi aku la ianya tetap menjadi kenangan...

Bermula alkisah aku memiliki sebuah kereta yang dibeli dengan harga RM2400 haha..nak tau rupanya korang bayangkanlah kerete cash ngan harga RM2400 dah tentunya tanpa berhawa dingin ..tapi aku bangga tetap bangga sebab aku dan suami membelinya dengan hasil titik peluh kami sendiri walau pun lama tetap menjadi second car untuk kami sekeluarga..bukan tak de kereta lain cuma keadaan yang membuatkan kami kena juga beli kete ni...(bukan ikut nafsu tau..jgn slah tafsir yerrrr.... apa la sangat ngan kete yg macam nie...) dek kerana aku di Pahang husband ku di KL so masing masing memerlukan kereta untuk memudahkan urusan harian kay stop kat citernyer.. jadi Proton Saga tahun baper yer registernya aku pun lupa tapi firs model la nak tengok rupanya..tapi masa ni da kene barai la sbb nk make over .......

Masa ni cuaca plak tak menetu jap jap hujan jap jap panas  sabo jer la dugaan belaka ni setelah di ketuk di tampal mane yang bocor direpair mane yang rosak ( semua ni Hubby aku buat kt umah dengan bantuan my cousin name is Mamat tanpa bantuan dia rasanya lambat gak la keje keje menyemen body kete ni) mana taknya banyak ngat tobeknyer....

Kira kira Seminggu la almaklum la selang seli ngan keje lain aku jadi mando jerkkk hehe tau complain jerk kalau ada yang tak kene sooo sampai la stage under cote hehe nak tengok rupanya tadaaaa....

 

 Aku citer shot cut la yerkk kang boring lak... so lepas under cote sampai la ke lapisan pertama aku n hubby da sepakat nak sembur cat colour merah hehe rasanya nice gak colour ni kan... so hasilnya.....Cantik kan..hehe aku masuk bakul angkat sendiri.... okay la dari mula mula we all dapat itu ari....Final touch sikit dari hubby so at the end kete ni amat berjasa pada keluarga aku 









Setelah di diberi sentuhan terakhir inilah hasilnya...Tapi sayang seribu kali syang kete ni hanya bersam kami tak lama mungkin bukan rezeki our family...perkhidmatannya sebagai family car berakhir pada  Ogos 2010
Bukan apa rasanya keluarga da bertambah so nk lebih keselesaan kabi membuat keputusan untuk Trade in jerkk Proton ni .....The End....

Untuk tatapan kalian inilah hasilnya setelah di beri final touch 





6 comments:

  1. lawar.. boleh tarik harga sikit.

    ReplyDelete
  2. salam..
    ermmm..cantik
    juga tu..berapa mau jual?
    he he..

    ReplyDelete
  3. Salam semua da hampir setahun da kete ni dimiliki tuan yang baru....

    ReplyDelete
  4. Elok jual kereta je dengan mengekalkan no pendaftaran yang menarik susunannya itu...

    ReplyDelete
  5. Salam MD ..dengan nombor nombor pun kene jual hehe

    ReplyDelete